GEDINNE 2008                                           klik hier voor alle foto"s

Gedinne 30/31/08 CLASSIC TT. De mooiste race van het seizoen op het 5km lange circuit in de ardennen is tevens de laatste van dit seizoen , wij en het nieuwe BMW span kenden enkele problemen ,we leren elke race bij en het probleem met de versnellingen gaat ook in de goede richting (anders remmen en zitpositie). Bij sommige concurrenten is er ook twijfel  over onze motor (750cc) en denken dat we met een 1000 rijden om deze discussie op te lossen zullen we Zondagavond onze motor openen. Daar wij ook twijfels hebben over hun motor stellen we voor aan Jurgen om het zelfde te doen. Zaterdagmorgen zetten we de 4de tijd. Bij de start van de eerste race gebeurt er aan de boerderij een ongeval twee franse teams rijden op elkaar (le liard en rubeletti) gevolg rode vlag en herstart,de 2de start gaat goed en liggen 3de tot we in de linkse in het bos een aanrijding hebben met Hodgins ,hij geeft ons rempedaal aangereden en Pan moet nu steeds zijn been opheffen om te kunnen remmen ,gevolg verlies van enkele plaatsen en we liggen nu in strijd met Ledermann tot hij in de haarspeld bovenaan zijn monkey verliest, dan komt jordens ons voorbij en in de laatste rechte lijn houdt hij in (reed buiten klassement) en eindigen we 7de. Pan is woedend op Hodgins,maar na een gesprek verklaart Bill  dat hij was verrast omdat we opeens vertraagden in deze bocht (Pan schakelt hier een versnelling terug) en kon niet meer uitwijken. Zaak uitgepraat zoals het hoort No hard feelings. Zaterdagavond een gezellige barbecue met schitterend weer en bij Gerard en Erna was er veel volk en wijn. Zondagmorgen Warm Up ,hier proberen we de andere manier van remmen uitgelegd door Nonkel Berten ,het gaat beter de wielen blokkeren niet zo snel ,en daardoor is het ook mogelijk beter tussengas te geven ,bedankt Bertje. We reden de snelste tijd in de Warm Up. S'middags hadden we een gesprek met Kobus Bouman,hij geeft een systeem gemaakt om de cilinderinhoud te controleren zonder de motor open te maken,en JP Capel zal deze controle uitvoeren op ons zijspan en op de Guzzi van Jurgen na de race. Start van de laatste race van het seizoen, we komen goed weg en kunnen ons handhaven op de 4de plaatst, achter ons komt Jurgen langzaam dichter en in de 4 ronde gaat hij ons voorbij in het remmen na de chicane, in het stuk bergop geeft hij meer trekkracht (zal later blijken waarom) en loopt langzaam weg. In het bos en naar de finisch zijn wij sneller in de bochten maar kunnen het gat niet meer toe rijden en eindigen 5de. Om 16h afspraak bij de technische controle ,onze motor is conform de reglementen (750cc) enJean Pierre vond het heel sportief dat we vrijwillig onze motor lieten controleren. Jurgen komt niet opdagen op de afspraak jammer,nadien zien we hem  en geeft hij toe dat zijn MOTOR een 85O is , in Chimay was het zelfs een 1020. We rijden allemaal voor ons plezier er is geen geld mee te verdienen, MAAR juist daarom zijn er reglementen omdat iedereen plezier zou hebben,de mensen die zich aan de reglementen houden zijn de dupe. Met een motor van  MEER dan 751cc kan je en moet je maar in de P3 klasse gaan rijden, hopelijk word er volgend jaar meer gecontoleerd en zullen de teams die met een 750rijden een eerlijke strijd kunnen leveren en moeten ze geen onnodige risicos nemen. PS: we staan met ons zijspan aanstaande Zondag 7sept aan de VETPOMPE tijdens de Roggebroodfeesten, tot dan voor een drankje en een babbel Sidecar team Pan en Johan




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

altijd leuk om te lezen . dank u !!