GEDINNE 2016 klik hier voor foto's
Onze 3de en tevens laatste races van dit jaar
zijn op het mooie circuit in Gedinne,
gekend als de Belgische Classic TT
Donderdagavond staan we in de paddock op onze vertrouwde
stek dankzij Hans die hier al sinds dinsdag een plaats vrij houdt voor de 3
zijspan Teams uit de buurt van Brugge. Vrijdagmiddag bij de 1ste training voelt het
zijspan onstabiel aan en we halen op 24 deelnemers de 14de tijd (3.08),niet slecht
maar we zouden toch liever meer vooraan staan op de startgrid . Na controle
zien we dat de achter schokdempers hun beste tijd gehad hebben en te slap zijn,
na een tip van Kim (Nederlandse bakkeniste in een Harley span)maken we er een
Hardtail zijspan van , en na een telefoontje van Pan naar zijn Atelier komen op
vrijdagavond de onderdelen om er een hardtail van te maken samen met Patricia
en Bart toe in Gedinne en is de ombouw vlug gebeurd en monteren we terzelfder
tijd een kortere overbrenging want we verloren tijd bij het uitkomen van de
korte bochten en de chicane .
Ook op Vrijdagmiddag
is er nog een Interim jobke voor Johan bij Gampie , die heeft geen Monkey meer want die heeft
zijn ribben bezeerd in Chimay en is blijkbaar niet fit genoeg om hier te racen ,
en Gino de nieuwe bakkenist kreeg geen conge van zen baas voor de vrijdag , en
zo kan Johan eens zen kunsten vertonen bij Gampie en zo dit span en Gampie eens
vergelijken met Pan en zijn zijspan . Helaas na een halve ronde is er een
probleem met de ontsteking (fiche los)en was het interim jobke al over .
Op Zaterdagmorgen was het vroeg dag met de training om 8h op
een natte baan, onze tijd verbeteren zat er dus niet meer in, maar het zijspan
was nu toch stabieler dankzij de tip van Kim .
Voor de 1ste race lag de baan terug droog en
vanop de 8ste rij hadden we een redelijke start maar werden , doordat
we aan de buitenkant stonden ingesloten bij het ingaan van de chicane en
verloren enkele plaatsen , na de 1ste ronde zaten we in een groepje
van 4 zijspannen samen met Jordens en een nieuwkomer met een BMW hoogzitter , waar
we niet zomaar aan voorbijkwamen , het
was close racing met nu en dan lichamelijk contact . Op het snelle dalende stuk
naar de 2de S bocht konden we er 2 voorbij dankzij een goede
slipstream en laat remmen voor deze snelle S combinatie. Jordens was echter al
te ver voor ons om ook deze nog te kunnen terugpakken en we eindigden op de 11
plaats, gezien de vele (engelse) teams (5) met Moorspeed BMW blokken
(20.000euro)is dit een goed resultaat als je weet dat ons zijspan zo goed als
standaard is en het chassis ook een echte Classic is en geen nieuw gebouwd
frame met moderne vering en remmen en Carbon toestanden (zitplaats bakkenist in
carbon). Iets meer controle hierop zou ook niet slecht zijn naar volgend
seizoen toe .
Onze rondetijd konden we ook verbeteren tijdens deze race
van 3.08 naar 2.56, want Johan vond dat ze zeker nog 8 sec. sneller konden na het zien van de
trainingstijden , en met een stabieler zijspan reed Pan dan maar 12 sec. sneller over een ronde zodat Johan zeker niet
meer te klagen had. Zo zie je maar het
kan nooit geen kwaad om de piloot een beetje op te jutten en onder druk te
zetten , je moet er als piloot wel mee weten om te gaan maar dit is bij Pan nooit
geen probleem en dan is het ten volle in de aanval .
Op zondag tijdens de 2de race was het echter te
doen op een natte baan en na een redelijke start(16de)hadden we
terug een spannende strijd met dezelfde
teams van de 1ste race, we konden ze 1 voor 1 inhalen en
hadden een voorsprong van 5 sec. na de 7
ronden durende race en kwamen als 9 de over de meet na Jordens en zodoende ook
2 de Belgische team in dit Internationale veld.
Zo het zit er weer op
voor 2016, en hoe 2017 er zal uitzien moet nog eens besproken worden maar tijd
brengt raad .
Bedankt ook alle supporters die aanwezig waren op de races
om ons te steunen dit jaar ,waar we toch enkele mooie resultaten konden bijeen
rijden met ons echt Classic zijspan
Groeten Pan en Johan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
altijd leuk om te lezen . dank u !!