Gedinne 2015





klik hier voor alle foto's









Donderdagmiddag zijn we vertrokken om de laatste wedstrijden van dit jaar te rijden in het dorpje Gedinne ,de CRMB heeft het mogelijk gemaakt dat we reeds de de vrijdag middag kunnen trainen op dit mooie circuit van 5 km lang , het is mooi weer en we zijn er klaar voor al is het 5 jaar geleden dat we hier hebben gereden. Na 2ronden  zitten we achter een ander span die nog niet zo goed de baan kent en we geraken er niet direct voorbij zonder risico's te nemen op dit niet zo brede circuit, in een remzone lukt het dan toch en hebben we vrij baan om een snelle tijd te zetten , de volgende ronde worden we echter al afgevlagd . We hebben de 15de plaats op 25 deelnemers , maar zaterdag is er nog een training om te proberen deze tijd te verbeteren en hopelijk lukt dat. Tijdens de training voor de zijspannen GR3(1000cc) gebeurt dan het jammerlijke dodelijke ongeval van Patrick Messerli , de Zwitser die ons geholpen heeft met de oliepomp om ons warmte probleem op te lossen. Wat er juist is misgegaan weet er niemand (een stuurfout of onwel geworden) hijzelf kan het jammer genoeg niet meer vertellen. Dat is helaas het risico van onze passie, Patrick stierf terwijl hij deed wat hij het liefste deed: racen met zijn classic zijspan op de  Road Circuits samen met zijn vrouw en collega sidecar racers, dit is onze enige troost. See You Later Patrick en spoedig herstel voor zijn vrouw Catherine die ook zwaar gewond werd tijdens dit ongeval. Zaterdagmorgen om 8h vroeg op en proberen op een vrije baan onze tijd te verbeteren, dit lukte want we reden 11 sec sneller en staan daardoor op de 8ste pl. We staan op de 4 de rij voor de race achter Jurgen en Bill en achter ons Bruno Fauville waar we vroeger mee in Gedinne in de clinch lagen. De motor hapert iets tijdens de start en we verliezen een 3 tal plaatsen , we zitten achter Bruno en Albert Price en voor Ella Klatte tijdens de 1ste ronde , we zijn iets sneller dan Bruno op de snelle stukken , maar in het remmen voor de hairpin komt hij steeds terug (zie filmpje 1) deze strijd gaat zo 3 ronden lang door ,dan besluit Pan ook later te remmen voor de hairpin maar komen daardoor te snel in de bocht en staan gedraaid en is Bruno ons weer voorbij al kon hij ons niet helemaal ontwijken en gaf hij ons een lichte tik achteraan met als gevolg een lekkende benzinetank , op het stuk naar de finish halen we hem al terug in, zijn motor sputtert en we liggen terug op de 8ste pl. We zitten in de laatste ronde maar in het remmen voor de 1ste bocht valt de motor stil en het is over , ook Bruno valt iets verder stil met een kapotte krukas. We hebben alle 2 iets teveel van onze motor gevraagd tijdens onze strijd. Terug in de paddock is er werk aan de winkel, we zien dat er een uitlaatklep is afgebroken en de andere geplooid, ons reserveblok word gemonteerd,  de oliekoeler en oliepomp kan er helaas niet op wegens andere type blok,  zaterdagavond om 21h draait ons reserveblok en kunnen we zondag meedoen voor de leute. Na een superstart van Pan liggen we op de 3 de plaats (zie 2de filmpje op5m25) en zien voor ons Jurgen en de Nederlandse triumph rijden en gaat het toerental al richting 8500 toeren en voor ons standaard blok die al snel te heet wordt (160graden) is dit er teveel aan en besluiten in de 2de ronde te stoppen. 2 motorblokken kapot in een raceweekend is nu ook niet de bedoeling, gelukkig is na meting de compressie nog redelijk en valt de schade mee. Deze winter zullen we 2 identieke blokken tunen om er dan volgend jaar nog eens goed in te vliegen tijdens de 4 raceweekends die er voor 2016 op het programma staan. Bedankt ook aan ieder die ons kwam aanmoedigen op de races voor de steun, de helpende handen en de leute. Tot volgend raceseizoen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

altijd leuk om te lezen . dank u !!